miercuri, decembrie 01, 2004

Sa ard una ca sa fie

Recunosc. Poate e prea devreme, dar recunosc.

De multe ori m-am intrebat care-ar trebui sa fie scopul in viata.. al fiecaruia. Oricaruia m-a ascultat m-am grabit sa-i spun acest secret al meu, asa ca nu ma feresc sa-l pun si pe aceasta hartie virtuala, macar sa-l afle toti: scopul meu, dorinta mea, ceea ce vreau eu, sa fac in viata este sa invat cat mai mult. Exista enorm de multe mistere in viata de zi cu zi, in jurul nostru, vizibile si invizibile, care de abia asteapta sa fie descoperite, gandite. Exista enorm de multe cunostinte acumulate in oamenii de langa tine, in obiectele, lucrurile la indemana ta. Ma refer aici la carti in primul rand. S-au scris de-a lungul timpului muuulte carti, printre care unele sunt recunoscute ca exceptionale. Nu am apucat inca sa le citesc pe toate. Dar vreau.

Cel putin aici am observat ca nu prea, nu prea sunt pe aceeasi unda cu marea majoritate a oamenilor din jurul meu.

Am o intrebare: ce oare o fi dincolo de nori? Nu am fost niciodata. Stiu ce mi-ai spune, draga cititor electronic, ca tu ai fost si ai vazut stele... atunci eu vin si te intreb ce sunt stelele? Stiu ce-mi vei spune, niste sfere "de foc"... Eu te intreb: de unde stii? Stiu ce-mi vei spune: manualele de fizica, emisiunile de pe Discovery, articolele de pe net, satelitii, sondele... Eu te intreb: ce informatii iti ofera toate aceste mijoace? Doar informatii in formatul perceptibil si interpretabil de tine. Si atunci, cat de mult poti intelege ce este dincolo de nori? Si nu vorbesc doar la nivel perceptibil, fizic, ci ce inseamna spatiul de dincolo de nori. Sa ma exprim mai simplu: ce forma are, si, mai important, de ce? De ce are o anumita forma? De ce trebuie sa aiba o anumita forma? De ce trebuie? ... asa ca pana la urma ajung la vestita si mult prea uzata intrebare: "A fi sau a nu fi?..." Oricum, eu as vrea sa aflu. Stiu ca nu am prea mari sanse sa stiu vreodata, dar voi incerca sa invat, sa ma gandesc si sa aflu.

Cred ca asta ar fi crezul meu.

Pana data viitoare cel putin.

Niciun comentariu: